In English | På svenska |

Unkarissa

Pellonpuiston koulun edustajina Budapestissa olivat hankkeen koordinaattori, rehtori Pekka Ojanen, lehtori Tomi Hietanen ja 8.-luokkalaiset oppilaat Henriikka Hakasuo, Minka Leppänen, Eveliina Järä, Josefiina Järä, Antti Matintalo ja Valtteri Laaksonen.

Maanantaiaamuna kello 9.05 bussimme lähti Huittisten linja-autoasemalta kohti Helsinki-Vantaan lentokenttää. Budapestiin saavuimme Wienin kautta. Budapestin lentokentällä meitä vastassa olivat isäntäperheemme. Jälleennäkemisen jälkeen menimme isäntäperheidemme koteihin.
B51
Biologian luokassa.
Tiistaiaamuna heräsimme aikaisin ja menimme kouluun kello 7.40. Siellä tapasimme koko Comenius-ryhmän oppilaat ja opettajat. Kokoonnuimme biologian luokkaan. Kymmenen aikoihin menimme katsomaan Budapestin nähtävyyksiä venebussilla. Aluksi ajoimme kaupungissa, sitten menimme veteen ja ajoimme Tonavaa pitkin. Bussiajelun jälkeen me kävelimme koululle. Koululla söimme unkarilaista perinneruokaa. Ruoan jälkeen meillä oli vapaa-aikaa, jolloin monet menivät ostoksille läheiseen kauppakeskukseen. Vapaa-ajan jälkeen menimme uimaan 100 vuotta vanhaan kylpylään. Illalla menimme kävelemään isäntäperheidemme kansa kauniille Margareta-saarelle.

Bmaisema
Brak
Bopet
Rehtori Pekka ja lehtori Tomi.

Keskiviikkoaamulla koulussa osa Comenius-ryhmästä pelasi sählyä, jalkapalloa ja lentopalloa ja osa taiteili Unkarin lippuja ja muita piirustuksia. Liikunnan jälkeen koko Comenius-ryhmä taiteili yhdessä valkoiseen lakanaan terveisiä Budapestin oppilaille. Työpajan jälkeen söimme lounaan ja lähdimme kiertelemään Budapestiä ja etsimme vastauksia nähtävyyskilpailuun. Palasimme kouluun, jossa alkoivat koulun juhlat. Juhlissa soittivat sekä koulun bändi että opettajien bändi. Juhlien jälkeen menimme kotiin.
B267
Koulun juhlissa.
Torstaiaamuna nukuimme pidempään. Vasta 10.20 laivamme lähti viereiseen pikkukylään. Matka kesti tunnin, jonka jälkeen menimme syömään. Ruoan jälkeen meillä oli vapaa-aikaa, jolloin monet ostivat tuliaisia kotiin vietäväksi. Palasimme Budapestiin junalla ja siitä jatkoimme unkarilaisen tytön kotiin, jossa oli kotibileet. Kotibileissä syötiin, puhuttiin ja tanssittiin. Illalla oli aika hyvästellä oppilaat.
B4v
Veneajelulla Eveliina, Minka, Henriikka ja Josefiina.
B5v
Bpojat
Veneessä Antti ja Valtteri.
Perjantaiaamuna oli aikainen herätys, koska meidän piti olla aikaisin lentokentällä. Hyvästelimme isäntäperheemme. Saavuimme Helsinki-Vantaan lentokentälle Wienin kautta kello 14.00. Huittisissa olimme noin 18 - 19.

Mielestämme matka oli todella mahtava ja olen varma, että tulemme muistamaan sen koko loppuelämämme.